SEM چیست؟
3 اردیبهشت 1400UI (طراحی رابط کاربری) چیست؟
5 اردیبهشت 1400SEO (بهینه سازی موتور جستجو) و SEM (بازاریابی در موتور جستجو) علیرغم شباهت مفهومی زیادی که با یکدیگر دارند، کاربردهایی متفاوت دارند.
این تفاوت ها را در چند حوزه بررسی می کنیم:
نتایج موتور های جستجو:
در زمان جستجو ابتدا تبلیغات پولی با نشانگر آگهی نمایش داده می شود که همان SEM است، درحالیکه اگر کمی به پایین برویم، نتایج برتر واقعی را بدون نشانگر آگهی پیدا خواهیم کرد که این همان SEO است.
نمایش محتوا:
درصورت جستجوی محتوای خاص نتایج SEM به مخاطبان نمایش داده می شود و این درحالی است که دستیابی به مخاطبان مناسب از طریق SEO کمی دشوارتر است و نمی توان کاربران را بر اساس مناطق، سن و جنسیت برای مشاهده محتوای سایت تفکیک کرد.
زمان تأثیر:
SEM نسبت به SEO گزینه مناسبتری نبرای دستیابی به نتایج سریع و تأثیر فوری تبلیغات، نام تجاری و وب سایت است.
پایداری:
با انجام صحیح SEO و حفظ کیفیت و اعتبار سایت، به پایداری نسبی خواهیم رسید ولی در SEM مطالب سایت برای مدت زمان مشخصی در بالای صفحات نتایج باقی خواهد ماند.